onsdag 20 maj 2009

Äntligen ett tyg att tycka om...

...att hitta gardintyg var inte så svårt som jag föreställt mig. Jag har sååå tröttnat på allt vad panelgardiner heter och vill ha böljande riktigt tyg som ger en härlig hemtrevnad. Jag tog med mig tapetbitar och begav mig till Olssons tyger, och ja...ett tyg i ton med tapeterna och ett helt annat mönster passar mig på pricken. Ränderna går horisontellt, lite udda och en kul effekt är min förhoppning. Har bestämt mig för tre längder som går från tak till golv.


På min runda i city slank jag in till Ambiance, och hittade dessa härliga ljusstakar med turkos krage och provbiten på gardintyget har ni i mitten.


Ida (min dotter 5½år) och jag har i dagarna gjort ett slott utav en pastakartong, två hushållsrullar, presentpapper odyl. Vi har haft ett mönster att gå efter men att slottet måste ha ett golv till prinsen och prinsessan kom Ida på alldeles själv. Hon blev jätte nöjd över resultatet!




På min lunchrunda idag tittade jag in till Anneli på Cosas, och tack så jätte mycket för din kommentar hos mig!!!! Hittade mitt sommarpyssel där, en härlig matta att virka alldeles själv i form av en rund spetsduk. Kolla in http://www.cosas.se/



Imorgon blir det picknick med barnen om vädret tillåter. Ser framemot en dag med familjen.


En härlig dag önskar jag dig!

Linda

Inga kommentarer: