söndag 21 mars 2010

Påsk pyssel!

Igår när jag kom hem efter jobbet hade min lilla 6½ åriga Ida gjort en kycklingfamilj på pärlplattan...För min inre syn såg jag dom hängandes i ett påskris...Hon hade en helt annan plan för dom men jag bönade och bad...


...tillslut blev det ett OKEJ DÅ, suck. JIPPI ropade jag...och satte genast igång med att stryka på dom små kycklingarna och trä i ståltråd...


...en fick hänga uppochner...



...och i år fick det bli vita fjädrar i riset...

Nu är vi båda glada, jag fick mina kycklingar och hon får göra nya för det bästa hon vet är att pyssla. TACK, hjärtat!


Och Tack för härliga kommentarer på mitt förra inlägg om kuddarna!!!


Pippi kramar


LiNda

6 kommentarer:

Lena Skapar och Inreder sa...

Visst är det härligt att ta in det gula, det piggar upp.

Vad roligt att din dotter gjort så fint påskpyssel.

Kram Lena

Hannis sa...

Men vilka gulliga!
Kan tänka mig att hon är stolt ändå som ser sitt pyssel hänga så fint=))

Kram Hannis

Uttan sa...

Så kul det är att pyssla och så bra det blev med de små fina kycklingarna dottern gjort.

Här skiner solen i dag med tyvärr kom det 2 dm snö i går men våren är på väg.
Kul att Du vill tävla hos Mej :o)
Ha en bra Måndag.Kram!

Anneli sa...

så jättesöta, precis lagom att hänga i riset...kul
kram

Birgitta sa...

Hej! Fin dekoration i påskriset. Jag pärlade ihop med 4-åringen igår och så har jag bott hos lillskruttis som är så go. Ja, alla 7 barnbarnen är goa. Jag har bara roat mej ända sedan i torsdags, så nu är det vävning som gäller. Har mycket som ska bli klart. Behöver nog sova snart nu. Känns i kroppen att jag kört över 30 mil idag.
Kram Birgitta

Elsa och Helena sa...

Hälsa Ida att hon är jätteduktig! Så fint det blev i riset!!
Kram Helena