onsdag 16 december 2009

Snart kommer tomten...



bild:Laura Ashley


Imorgon, torsdag är det 1 vecka kvar till årets julafton. Barnen tar tomten med ro, som när Ida var tre år och mötte tomten i dörren och sa "det finns snälla barn här, kom in". Ida är nu sex år och tror fortfarande på tomten, så "i år måste pappa vara hemma och får INTE gå ut och leta efter tomten" har hon uttryckt sig bestämt. Vi har en ny plan för tomten i år.



På min födelsedag fick jag sång och presenter. På kvällen när jag kom hem fick jag denna ljuvliga bukett, med bla eucalyptus, granris, vita tulpaner helt enkelt en härlig samling blommor och inte allt för julig. Det blir lätt så när man fyller så nära inpå julafton, jag bönar och ber att inte få julklappspapper (är man petig eller???)

I skrivande stund viner vinden fylld med snöflingor och drivorna blir allt högre. Nu ska jag tända ett ljus, ta lite glögg och slå in julklappar.


Ha en skön snöig fortsättning på veckan,


kram


Linda
Ps. tack för grattishälsningarna!

2 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Vilken ljuvlig bukett du fick:) Och nej du är inte petig...har man födelsedag vill man inte ha julpapper. Håller helt med dig om det:)
Kramar och önskar dig en härlig God Jul.

Kram Helena

Uttan sa...

Grattis i efterskott,,,,
Klart man inte ska ha julpapper på presenter där går gränsen tycker jag.

Mannen lämnade just Stockholm Ni har visst rejält snö oväder där i kväll.

Kram!