söndag 4 oktober 2009

Nya lampan!



Äntligen en ny lampa och ett nytt soffbord, allt på en vecka.

När soffbordet kom på plats fungerade min plan på att en rund lampa skulle passa. På lunchen dagen efter gick jag på jakt. I första butiken jag klev in i fick jag syn på DEN och med öppetköp som säkerhet fick den hänga med hem på cykeln.






Nu är det dags för nästa förändring och det är kuddarna i soffan.

Tänkte plocka upp den gula tonen i gardintyget och samtidigt är det kul att bryta mönstret, elefanttyget från svenskt tenn är en klassiker men kanske inte hemma hos oss...







Efter lite letande hamnade jag på ceannis och hittade...




dessa kuddar.




Kuddarna ger ett lugn då gardinerna är väldigt randiga.

Har någon en annan idè tas den gärna emot, *ler*.




Linda



4 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Halloj! Ja visst är det roligt när man kommer in i en affär, nästan radiostyrd på något märkligt sätt:), och så hittar man rätt pryl med en gång! Ibland händer det. Jag fyndade ett toalettbord för ett tag sedan och då gick det till på det sättet! Har lagt upp bilder av det på min blogg.

Ha en bra dag! :)

Elsa och Helena sa...

Det är jättesnyggt och härlig färg på kuddarna.
Kram Helena

Elsa och Helena sa...

Kikade bara in en stund...kopparna och faten på bilden till höger är underbara...gillar det där rustikalite grova porslinet.
Kram Helena

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag älskar massor av Ceannis saker. Kuddarna är härliga!

/ Jenny