söndag 18 april 2010

Skönt för händerna...



...är Nougats hand och nagelserum. Det lägger sig som ett balsam runt naglarna och på huden. Doften är ljuvligt fräsch och det känns nyttig för händerna, som hos mig är jätte torra. Jag beställde hem det från C´est la vi.


Min favorit parfym, Miss Dior syns på bild och JP Caultiers snygga donna, jag köpte den enbart för flaskans utseende för många år sen...
I fredags hade jag cykelpremiär till jobbet och gissa...regnet öste ner. Men vad gjorde det...min mormor sa alltid att man blir ung av regn och jag sparar på både miljön och plånboken och inte minst får jag kondition. Imorgon står jag i startgroparna igen...

Jag tar mina små pauser från bloggen, men hoppas att ni hänger på mig ändå.
Må bäst alla bloggvänner och nya besökare!!!
Kramar i alla väder,
LiNda

5 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Låter som något för mig också. Händerna är torra som bara den efter att ha varit ute och pysslat i trädgården... Du undrade om när du skulle plantera om dina förodlingar i kruka om jag förstod dig rätt... Du har allstå bredsått i en låda? Persilja kan du ta en "tuss" av och sätta ner i en kruka med planteringsjord när de är stora nog att hantera. Luktärtorna kan vara lite kinkigare... Ärtväxter har känsliga rötter och gillar inte att man pillar för mycket med dem. Om du har bredsått dem så föreslår jag att du är extremt försiktig när du delar på dem och planterar dem i kruka en och en. En grundregel vid omplantering är att de ska vara stora nog att hantera och att det andra bladparen ska ha kommit fram... Först kommer ju som bekant hjärtbladen och sen de riktiga bladen. Om du vill kan man toppa luktärtorna lite försiktigt så de delar sig och på så sätt ger fler blommor... Jag gjorde inte det förra året och jag fick massor av blommor i alla fall.
Lycka till och fråga gärna igen om du undrar över något. Jag lovar att svara så gott jag kan!
Kram/ Anna

Hannis sa...

En cykeltur i regn kan ju vara uppfriskande!
Framför allt om man blir yngre av det=))
Hand och nagelserum vore något för mig,kan ju vara värt att prova.

Kram Hannis

Elsa och Helena sa...

Hej Linda! Klart jag hänger med dig...:) Så skönt att cykla...det där med att man blir ung av regnvatten har jag också hört...ska vara bra för hyn! Fast kanske inte nu då med all aska i luften!

Vilken härligt hand och nagelserum...helläcker flaska! Me like a lot...:)

Nej, blomman följer inte med på semester...men när du nämner så blir jag lite orolig...fniss!

KRAMAR

Unknown sa...

Hej Linda
Jag tycker det är sunt att ta pauser, att du har ett liv, för annars blir det lätt att man fastnar vid datorn och inte får något annat gjort.
Gillar dina flaskor!

Ha det gott
Kramar
/Maggan

Karin Lindström sa...

Hej Linda!

Den handcremen lät som något för mig. Jag har alltid så torra händer, man håller väl på för mycket i vatten och blaskar.

Härligt att cykla! Vi har varit ute ett par gånger och bara "promenad" cyklat. Tyvärr känns det lite för långt för barnen att cykla till skolan från oss, men annars är det ju så skönt. Ibland har jag kört ner cykeln till min 9 åring och så har jag hämtat dem så han får cykla hem. Den lilla sitter än så länge i cykelsadel, när han väl börjar cykla blir det lite svårare.

Vad fint det blivit i ert fästrum. Kuddarna och gardinerna är riktigt häftiga. Härligt med färger och mönster, det älskar jag;)

Tack för din rara hälsning. Det är lika inspirerande att kika in till dig;)

Ha en bra vecka nu och lycka till med cyklingen!

Många kramar
Karin