onsdag 7 april 2010

Vårstädning...


...bland några av orkidéerna.
Om plantering av orkidéer ska vara när dom
inte blommar, därför ser dom så tråkiga ut.
Jag har provat att plantera dom i lerkrukor,
för som vi vet trivs dom inte att stå i blöt kruka för länge.
Gränsforskrukorna tillverkas av fjärde generationen Bergström,
leran dom görs av kommer från trakten.
Dom är köpta hos Cosas och är väldigt prisvärda.


Nu tar vi nya tag, det är bara lillgrabben som fortfarande är hängig.
Jag kommer vara hemma med honom imorgon. Passar då på
att fortsätta vårstädningen...eller vad ska man göra...
blogga kanske...fniss...


Kramis Linda


ps. vi har sått fröna...det är så spännande...

5 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Hej Vännen! Bra med tips om orkidéer...har ett gäng som jag tror och hoppas ska blomma om:) Hoppas lillkillen är piggare imorgon och vill du inte städa...kan du väl delta i min lilla utlottning, hihih!!
KRAMAR Helena

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh sådana krukor ska jag med köpa, de är så snygga tycker jag mot traditionella. Hoppas ni mår bättre nu!
kram kram Lina

Hannis sa...

Skönt att ni mår bättre nu!

Det var fint att ha dom i lerkruka!!
Får jag fråga en kanske liten konstig fråga men vad 17 ska man ha för jord till orkidéerna?
Har en som verkligen skulle behöva planteras om men vet inte riktigt vad dom behöver.

Kramen Hannis

Anneli sa...

hoppas ni mår bättre nu
ska ut i solen o cykla med dotra nu
kram
annelie

Tigris Predikantan sa...

Fortfarande finner jag mig i "skall-så-tanke" - kommer inte längre :)