tisdag 1 september 2009

Tjoho vilken optikmässa!

Äntligen händer det jag har väntat på så länge...nya former. Bl a köpte vi in flera bågar i kattmodell och jag själv fastnade för en Dior, modell 3179 men den jag beställde har en ljusgrå front och pärlemoskalmar...hmmm längtar så tills den kommer.


Nu blir det inredning...
och det handlar om Idas rum...


Hon älskar lila och ville gärna ha det på väggarna i sitt rum. Visst, lila är en skön färg särskilt i kombination med en oväntad färg som rött. Lite vågat fast i ett barnrum kan man ta ut svängarna tycker jag. Mattan, sänghimlen, gardinerna (överkastet är en kappa), kuddarna, och lilla musen är från Ikea och ingår i samma serie.


Docksängen är från Indiska.


Till höger om sin säng har hon wallies från inreda.com och...


...denna nätta lilla träservis är köpt på söder i en butik på Nytorgsgatan som heter Silvia.


Ett vitt litet antikt skrivbord är vad jag söker efter till Idas rum. Nån dag så.
...kort men gott (med trätårta?)...

...ha en ljuvlig sensommar dag...
Kram och hej
Linda
!

1 kommentar:

bikim sa...

Beautiful room with lovely details, Linda. well done! Have a good september,
Rosa